mandag 12. mai 2008

BLEIA!!!

Vi snakke BLEIA! Det her innlegget e t ære for vår gode venn Hans Roar, som prøve å hjernevask kona mi t å bruk TØYBLEIA! Du veit, -sånn som min mor gjor i GAMLE DAGER... Sjå Hans Roar, -kor enkelt det her ser ut;
Trinn 1: ta av den gamle bæsjebleien som e full av ekkel og illeluktende bæsj.
Trinn 2: brett bleia sammen og kast den i bæsjebleiebøtta, som selvfølgelig e fullstendig tett, og luktfri. (Og GRATIS!)
Trinn 3: etter at baken e spylt rein, -ta på bæsjerompesalve, og i hylla vente ein ny, rein bleie, klar t bruk. -Ingen bretting, ingen rispapirinnlegg, ingen ullbleie utapå. Bære ein ny bleie! Så enkelt! Og vaskemaskina, ja den e forbeholdt KLEA, og ikke fæle bæsjebleia, bæsje-ullbleia og andre grønne bæsjebæsjeting, for dæm går rett i søpla! Men ellers, -takk for godt samarbeid ;-)


2 kommentarer:

Hans Roar sa...

Det må jeg si! Var nesten ikke klar over at snekkere tjente så godt og var SÅ pripne! Hadde en forestilling om barske karer med hår på brystet og en klype snus under leppa, som ikke akkurat gikk av veien for små hindre. Barskheten tror jeg i alle fall jeg må trekke tilbake, for makan til pyse da Svein ;-) Hadde det vært på et sykehjem med voksne pasienter og tøybleie så hadde jeg forstått det... Men det er jo ditt eget kjøtt og blod! Pyyyyyyyyse!!!

Men svar meg ærlig: Hadde du ikke selv også helst ville valgt bomull istedet for papir/plastikk hvis du skulle vært innpakket i 2-3 år i strekk?? Spør Helga om hun synes det er godt å gå med bind. Og det bare i 1 uke!!

Vi kan vel da også slå i hjel myten om at snekkere og tømrere er så fokusert på miljø. For husk at et barn bruker omtrent 5000 bleier under sin bleieperiode. Dvs ca 1 tonn med søppel hvis du bruker sånne ekle papir/plast-engangsbleier. Og hva bruker så tøybleiene? Jo, ca 4 kg bomull....

Og sånn kunne en fortsatt. Men stapper du sov-i-ro i ørene ovenfor dette temaet så kan jeg skjønne at Helga har vansker med å overbevise deg ja :-)

Får håpe at DU liker engangsbleiene da. For hadde vår fremtidige svigersønn fått valget, så vet jeg hva det ville blitt...

Anonym sa...

Haha, -det som kjæm ut av ræva på den gutn e alt anna enn mitt eget kjøtt og blod ;-) Æ har ikke prøvd enda, -men kunn faktisk godt tenkt mæ å brukt ein sånn god up-and-go-bleie sjøl æ, syns dæm ser deilig ut!!!!
;-)