mandag 8. juni 2009

Historisk begivenhet

O glede stor, og jubel vill, å hurra hei og hopp!!! Idag e ein merkedag, ein historisk begivenhet, ein minnedag for fam Hodne jr! For inatt sov nemlig Elias HEILE NATTA UTEN Å VÅKN ;-) I HEILE 11 TIMA ;-) D har ikke skjedd før i heile hans liv, og fortjene sin plass her på bloggen. Som regel e han våken fra 3-10 gang om natta, og gir sæ ikke før vi står opp og sei at han ska legg sæ igjen. Målet va at vi sku få såvvå ei heil natt før nestemann kjæm, og d har vi gjort inatt. Dvs, han far va våken like mang gang inatt som ellers, men d e kun av vane...-og dessuten va d ingen som ropa ein halvmeter fra øret mett, og æ trengt ikke stå opp! HALLELUJA ;-)
Sjøl om vi veit at d nok ikke bli den nye vanen her i huset, så e d vanvittig deilig. Æ tok mæ sjøl i å søng mens æ laga frokost, og d e ikke akkurat dagligdags... ;-/
Bildet e forøvrig av ein kar som va i veska t ho mor å henta sæ et eple her om dagen! Litt avslørt, med veskereima rundt skuldra ;-)

5 kommentarer:

Hans Roar sa...

Grattis, grattis! Må si at jeg var i en liten følelsesmessig berg- og dalbane da jeg leste dette innlegget Svein. Følte medynk da jeg leste at Elias var "Som regel våken 3-10 gang om natta" og tenkte stakkars H&S. Men så ble jeg både forbauset og imponert for litt etterpå kom det en åpenbaring: "gir sæ ikke før vi står opp og sei at han ska legg sæ igjen". Det må jeg si! Dere går altså inn til ham og sier: "Nå må du legge deg Elias!". Og så sovner han! Du snakker for en kustus og oppdragelse dere har! Må jo være et lite geni den lille bøtteknotten, eller et produkt av iherdig trening... Well done! Så når det går SÅ lett å få ham til å sove så forsvant det jeg hadde av medfølelse... Dere kan jo bare ta opp stemmen deres og sette den på repeat så slipper dere til og med å stå opp for å si de berømte ordene :-) :-)

Ingrid A sa...

Å, eg GLEDE meg sammen med dokke!:) Det unner eg dokke så enormt masse! Supert:)

svein sa...

Vel Hans Roar, min gode venn;
vi har nok prøvd den metoden med bære stemme uten å stå opp. Funke ikke. Vi har faktisk prøvd ALT! Og d hold ikke m EIN komando, så om d e nån som e et produkt av iherdig trening, -vel, så tru æ d e foreldran...Bynne bli ganske go på situps ;-)
Ingrid; TAKK ;-)

Fru Foldøy sa...

Hei Svein! Elise her fra Tryggheimstiden. Artig å se sønnen din. Eg har og en sønn og han e faktisk født dagen etter din. Litt artig ja. Håper dokke har det bra!

svein sa...

Hei Elise, så kjekt!
Læng sea sist. Æ va i militæret omtrent samtidig som Svein, din mann ;-) Han huske sikkert ikke mæ, men æ kjent han igjen på bildet...
Vi har akkurat hatt besøk av Ingrid og Dag Erik, dæm har visst dåkk og hørt om, hehe..? Vi e veldig gla for å ha dæm her i Tromsø!!!
Vi treffes kanskje igjen ;-)